Hectisch Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Roy Bakker - WaarBenJij.nu Hectisch Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Roy Bakker - WaarBenJij.nu

Hectisch Hong Kong

Door: Royke

Blijf op de hoogte en volg Roy

29 Oktober 2007 | Hong Kong, Hong Kong

Gidday mates !! Howzz it goin'??

Ik ben alweer 10 dagen in New Zealand en deze heb ik ontspannen doorgebracht bij goede vriend Peter in Napier. Het was heerlijk om weer even van het thuisgevoel te kunnen proeven; een vertrouwd gezicht om me heen die eindelijk geen verdere introducties behoeft, goede hygiene, lekker voedsel, uitgestrekte landschappen, niet op je rotzooi hoeven letten en zonder lastig gevallen te worden door tuktukdrivers, kledingmakers, drugdealers en prostituees.
Nu heb ik weer koers gezet naar het zuidereiland, waar ik 3,5 week ga rondreizen met een gehuurde rammelbak. Maar meer over NZ in mijn volgende verhaal; nu nog een korte update over de laatste avond Azie en Hong Kong.

De laatste avond in Hanoi kwam ik de Mexicaanse Gabriela tegen. Daar zij ook de volgende ochtend Vietnam ging verlaten, besloten we een klein laatste drankje op zuidoost Azie te gaan drinken. In eerste instantie leek ze vrij rustig, maar toen de Spaanse invloeden hun inval deden, was er geen houden meer aan. Een spraakwaterval kwam over me heen en de charmante kletstante kreeg het bijna voor elkaar mijn oren te smelten met haar eindeloos geklep, ongeloooofelijk. Ik was blij toen ik veilig in mijn bedje lag en van de stilte genoot, maar dit geheel terzijde....

Hong Kong is een enorme metropool; een grote, drukke vertegenwoordiging van alle culturen die je maar kunt bedenken, een plaats waar de zaken- en commerciele centra nauw bijeengeclusterd zijn in wolkenkrabbers, waar fancy hotels en twijfelachtige backpackerhostels van ten minste 16 etages hoog elkaar afwisselen, waar fastfoodketens en restaurants van allerlei prijsklassen de hongerigen naar binnen lokken met hun lichtreclames, etc.etc. Voor mij was het gewoon de volgende wereldstad die ik bezocht (een beetje denigrerend gezegd en wellicht verklaard door het inwendig kriebelende NZ in het vooruitzicht).

Om jullie niet wederom op te zadelen met een lang bericht, is dit in het kort wat Hong Kong (mij) te bieden had:
- stipt om 20.00 uur een lichtshow, waarbij gebouwen oplichten op de tonen van een symfonie, welke 20 minuten lang door de stad galmt (zie filmpje).
- een 800 meter lange roltrap door het centrum van Hong Kong, vervolgens op weg met een stokoud trammetje naar een gave uitzichtpost boven de stad, en daarna de wandeling terug richting het centrum door een (botanische) dierentuin.
- wandeling naar het 'path of wisdom', als inspirerend gevolg op mijn Buddhistisch avontuur (naar wijsheid) in Thailand.
- 2 uur zoeken naar een Irish pub voor een laatste biertje in Azie en erachter komen dat ik slechts 20 meter naar LINKS had moeten lopen bij het verlaten van mijn twijfelachtige backpackerhostel (detail: kamer was 1,5 bij 2,5 meter voor 13 euro per nacht)
- verdwalen tussen de wolkenkrabbers...

Nou, dit moet toch een meevaller zijn, de lengte van dit bericht. Dus maak de borst(en) maar nat voor het volgende, haha....
groetekusjes uit Kiwiland, Roy

  • 29 Oktober 2007 - 13:18

    Simone:

    Hey lekkertje,

    fijn weer wat van je te horen! Beginnen je gedachten al een beetje naar Nederland te gaan? Is ook een mooie landje hoor :-) Regelen hier wel een lichtshow voor je.. lampje van de slaapkamer uit, woonkamer aan.. moet lukken! :P Heel veel plezier nog daar ennuuh, maak het niet te bont he..

    Kus!

  • 29 Oktober 2007 - 14:03

    Jos Sassen:

    Royke,
    Je ziet er no steeds gezond uit. Moeten wij nu echt geloven dat je steeds blij bent als je al dat vrouwelijk schoon ontloopt.Denk je op 30 november bij de borrel in kadisnsky terug te zijn.
    groetjes

  • 31 Oktober 2007 - 21:53

    Royke:

    Joske,
    dat wordt flink Sassen na een paar smaakvolle biertjes bij Kandinsky. Helaas ben ik een weekje later weer terug in het Nederlandse, dus ceremoniemeester Paulus moet maar een nieuwe sessie plannen begin 2008...
    Tot dan, Roy

  • 04 November 2007 - 18:31

    Sofietje:

    Hé dude! What´s up? Vermaak je je een beetje in Nieuw-Zeeland?
    Leuke foto's uit Hong Kong. Ik was al lange tijd nieuwsgierig naar die stad.
    Hier alles goed. Lekker herfstweer momenteel met af en toe een buitje.
    Veel plezier nog het laatste maandje reizen!!
    Groetjes, Mona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Roy

Sabbatical 2007 !!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 18746

Voorgaande reizen:

17 Juni 2007 - 07 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: